ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

2000-2006 | silnik: S54
adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: adim3 » pt lip 16, 2010 20:24

własnie sie zdziwiłem , tabliczka jest mobil 1 chyba 10w 50 cos takiego niepamientam, ale juz mam castrola twsaa może jak go zaleje bedzie poprawa :-P i tak pozmieniam w niej wszystko po kolejii swiece i tak dalej... :] bo chce ja zrobic raz a porzadnie :P wiec kase odkładam a na przyszły sezon bedzie żyletaaa..
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Tomcio » pt lip 16, 2010 21:51

piotr e38 pisze:Napiszę krótko, widzę że jesteś z Bemowa, a ja z Bronisz, podjedź do mnie, obejrzymy osłuchamy i może co nieco się wyjaśni. Już bardziej fachowo nie potrafię.

Pozdrawiam i zapraszam.

PS. Pytasz co najgorszego może się wydarzyć, ano to, że jak pojedziesz na pełną geometrię, to może się okazać, że za żadne skarby świata nie da się jej ustawić, bo brakuję fabrycznych regulacji, ba, mało tego, może się okazać, że nawet rozwiercając otwory, których oczywiście nigdy rozwiercać się nie powinno, też może zabraknąć regulacji, a wtedy to już tragedia, nie tylko "małe kwiatki". Uwierz mi, widziałem już takie przypadki na geometrii, że te auta nigdy nie powinny być dopuszczone do ruchu, ale bądźmy dobrej myśli, może wszystko jest ok.
Piotrek o jakich otworach mowisz bo przy zmianie zawiasu na gwint (obnizenie o ok 35mm) nalezy rozwiercic otwory w kielichach zeby ustawic geo.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: piotr e38 » pt lip 16, 2010 22:58

Mówię o elementach nośnych auta, mocowania wahaczy itp. Jak auto jest po dobrym strzale i źle jest wykonana naprawa blacharska, to zaczyna brakować fabrycznych regulacji, to pochylenie koła, to wyprzedzenie sworznia itd..... nie da się ustawić, bez ingerencji w przesuwanie na otworach montażowych głównych elementów nośnych, a to już bardzo duża rzeźba i chociaż niekiedy da się skorygować drobne niedociągnięcia, to i tak nie chciałbym takim autem jeździć. :grin:

Pozdrawiam

moalord
Posty: 131
Rejestracja: czw paź 08, 2009 21:44
Lokalizacja: PL - Bstok

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: moalord » sob lip 17, 2010 09:13

U la la.... z tego co piszesz to szykuje się mega servis ;) Sam robiłem całe zawieszenie, geometrie, sprzęgło, nowy most, tarcze+klocki, oleje filtry itp.. wyszło łącznie ponad 30tys zł, także nie wiem czy opłaca się kupić auto taniej, ale do "roboty". No ale jak chesz mieć lalke, to niestety, wykładasz grubą kase :-D

adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

..

Post autor: adim3 » wt lip 20, 2010 22:52

Hejaa

byłem na podnośniku , do wymiany tył łożyska gumy wahacza regulacyjne podłoga, pływajaće do pochyłu tak mi chłopaki napisaly. ?o co chodzi;> orientujecie sie o kosztach takiej roboty?
A i uszczelnić Dyfer bo prawdopodbnie simering przód. Ciekawostka wyszła Że prawdopodobie szpera była przy niej robiona DO driftu, na stałe , nie da sie zakreci kołem jednym, jak jest u was? Ogólnie wahacze ok drażki przód widać nigdy nie ruszane , Osłonka drązka do wymiany :-P no i wiadomo czemu rzucało ja na boki ( brak geometri i luz na kołach tył jedno prawie centymetr bok do wyregulowania ) Musze tu sie zgłosić do kolegi Piotrka ;) ma pojecie
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Mickey » wt lip 20, 2010 23:16

O co chodzi ze szperą do driftu :?: Ktoś wsadzał łapy do środka i ją "zacieśniał" :?: Normalnie jest od 40% w tych modelach więc teoretycznie jedno koło zawsze będzie się więcej kręcić od drugiego inaczej miałbyś jak w traktorze do orania pól 100% szpery :lol: i przy skręcaniu wewnętrzne koło by się "uślizgiwało" bo by kręciło się tak samo a pokonywało mniejszą drogę jak zewnętrzne ;)
Ostatnio zmieniony wt lip 20, 2010 23:52 przez Mickey, łącznie zmieniany 1 raz.

adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

..

Post autor: adim3 » wt lip 20, 2010 23:38

NO WŁASNIE i coś w tym stylu jest jak by te procenty co podałes sie zmieniły, jest to mozliwe? RObi sie takie rzeczy do driftu?
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Mickey » wt lip 20, 2010 23:46

adim3 pisze:NO WŁASNIE i coś w tym stylu jest jak by te procenty co podałes sie zmieniły, jest to mozliwe? RObi sie takie rzeczy do driftu?
Powiem Ci tak nie znam się dokładnie na tym jak się to robi, ale generalnie jeśli się chce szperę typową do driftu to ją się po prostu ze sprzęgla na stałe wewnątrz przez zespawanie, ale szkoda by było niszczyć seryjny most ze szperą do takich rzeczy więc zazwyczaj wstawia się od "cywilniaka" most o podobnym przełożeniu do oryginału tylko właśnie po zabiegu zespawania. Nie wiem również jak jest w przypadku M3 jeśli chodzi np. o M5 E39 most jest dłuższy i szerszy niż w standardowych e39 więc jeśli chce się bawić w takie przekładki przeróbki wymaga także wał i półosie.
Ostatnio zmieniony wt lip 20, 2010 23:48 przez Mickey, łącznie zmieniany 1 raz.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: piotr e38 » wt lip 20, 2010 23:47

Robi się różne rzeczy do driftu, ludziska nawet zaspawują dyfer na stałe. Jechałem twoim autem i moim zdaniem twój dyfer jest seryjny, raczej szpera nie jest ciaśniejsza, po prostu jest taka jaka być powinna w serii.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: djset » wt lip 20, 2010 23:50

To faktycznie masz laleczke do reanimacji z driftu :D Ktoś ją tym driftem nieźle dojebał :D A tak na marginesie do most tylni ma spięcie 40%, ok... Ale przy obciążeniu zacieśnia się do 99% (?). Kiedyś Mateush wrzucał PDFa z opisem tylnego mostu w M3 E46... Więc może ty masz w nim coś nie tak, że masz cały zcas 99%?

EDIT
Szpera spięta jest na 25%...
"E46 Rear Axle Differential: The rear axle differential is developed specifically for the E46
M3. The rear axle differential is designated “210” (ring gear diameter in mm).
The mounting points of the rear axle carrier for the differential have been modified compared
to the E46/2.
The rear axle differential is bolted to the rear axle carrier at two mounting points on the rear
axle differential casing.
The rear axle carrier is connected to the body at the same points as the E46/2. For all BMW
vehicles, this mounting arrangement is known as double-flexible rear axle mounting.
The housing of the rear axle differential is E46 M3 specific. The cover of the rear axle differential
is made of pressure die cast aluminum. Special arranged cooling fins reduce the
temperature of the oil in the differential.
The technical innovations of the variable M-differential lock developed by BMW M in cooperation
with GKN Viscodrive GmbH is fitted in the E46 M3.

Variable M-differential Lock
To date, torque-sensing limited slip differentials with a constant basic locking torque have
been used in M vehicles. The differential lock value for current M vehicles is 25%. However,
if traction is very low, e.g. on snow, the advantages with this differential lock concept are
limited due to the restricted support torque.
A variable differential lock is used for the first time in the E46 M3. Compared to the conventional
torque-sensing differential lock, the variable M-differential lock is capable of providing
traction advantages even under these extreme conditions.
When there is a speed difference between both wheels, a shear pump located on the ring
gear side generates a pressure. A working piston transmits this controlled pressure on the
basis of the differential speed of the drive wheels to the multi-disc clutches so that the drive
torque is transmitted to the wheel with the most “grip”.
The pump pressure and locking power increase as the speed difference between the two
wheels increase. If the differential speed between both wheels decreases, the pump pressure
is also reduced and the locking power diminishes.
The Pump Unit: The pump unit is sealed (cannot
be dismantled) and is filled with approx. 46
grams of high viscosity silicone oil.
As a result of the speed difference between the
drive wheels, shear forces occur in the silicone
oil in the pump unit between a channel filled with
silicone oil and a pump disc located above it.
These shear forces generate a pressure that is
dependent on the differential speed of the drive
pinions.
The pressure is built up by a piston (max. 38
bar) that presses the multi-disc clutches together
achieving a variable differential lock effect
dependent on the differential speed."
Ostatnio zmieniony wt lip 20, 2010 23:56 przez djset, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Bombel » wt lip 20, 2010 23:53

Skąd Wy czytacie te rewelacje?
W M3 e46 most jest spięty na 25% i nic się w nim nie zacieśnia mocniej, lub mniej.

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Greg » wt lip 20, 2010 23:59

Temat był już poruszony tutaj:

viewtopic.php?t=55

Wynikało z niego, ze M5 e39 jest ostatnim M ze szpera o stałym spięciu 25%, a M Variable Differential Lock stosowany od M3 E46 może sie zacieśniać do 100%.

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Mickey » wt lip 20, 2010 23:59

A myślałem że tak jak w e39 m5 jest spięty na 40%. W "starych" (bez urazy dla posiadaczy ;) ) modelach BMW np. E30 lub E34 można było "dokupić" sobie szperę przy komponowaniu auta ale właśnie tylko 25% , szpera 40% była tylko dla aut serii ///M. A tu proszę w e46 jest właśnie 25%.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: djset » śr lip 21, 2010 00:10

Dzięki Greg, czyli znowu miałem rację :P
A tak się zastanawiam, że może u ciebie jest uszkodzona ta pompa i spina most całkowicie, ale to by było dziwne i uciążliwe podczas codziennej zwykłej jazdy.

Pierw wymień to co napisałeś, plus oleje (skrzynia i most także), płyn chłodniczy i hamulcowy (polecam motul RBF 660), świece i filtry powietrza, paliwa, kabinowy... I poczytaj tutaj: viewtopic.php?t=2220 (w wolnej chwili zorbie tam porzadek :-P )

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Bombel » śr lip 21, 2010 00:11

Mickey pisze:A myślałem że tak jak w e39 m5 jest spięty na 40%. W "starych" (bez urazy dla posiadaczy ;) ) modelach BMW np. E30 lub E34 można było "dokupić" sobie szperę przy komponowaniu auta ale właśnie tylko 25% , szpera 40% była tylko dla aut serii ///M. A tu proszę w e46 jest właśnie 25%.
W m5 e39 też jest spięty na 25%.
Każda seryjna szpera do początku XXI wieku była spięta na 25%, nie licząc części do sportu, niezależnie czy to M3 czy 320i.
Mickey nie mieszaj ludziom w głowach jak nie masz pojęcia o czym piszesz.

ODPOWIEDZ